Announcement

Collapse
No announcement yet.

Res publica (tema o politici i ekonomiji)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Res publica (tema o politici i ekonomiji)

    Godine 1776. Adam Smith je napisao Bogatstvo nacija.

    Adam Smith je razlog zbog kojeg ekonomija postoji.





    Ova tema je m(j)esto za intelektualnu diskusiju, prvenstveno o ekonomiji i sv(j)etskoj politici, ali i ostalim tehnoloskim i naucnim temama.


    P.S.Naslov teme je sklon promenama

  • #2
    Posto znamo ko je idejni tvorac teme, red je da i njega ispostujemo.

    Spoiler
    Originally posted by maliajnstajn View Post
    Ovdje ljudi skoro na dnevnoj bazi osporavaju ekonomiju kao nauku i sad ja da napisem analizu Norveske ekonomije po mom misljenju i sta ce se desiti, to bi se osporavalo na sve nacine, na kraju bi mi se reklo da sam student. Nema problema, student sam, nad kojim se izivljava profesor i ne mogu da polozim jedan predmet koji je kompjuter zamjenio.

    Al hajde napisat cu vam o toj mitskoj ekonomiji Norveske:

    1. Njihova ekonomija je zavisna od globalne prodaje nafte, 60% njihove trgovine je nafta. Cijena nafte je katastrofalna, OPEC je u kurcu, Trump pametno spusta cijenu nafte sa eksplatacijom americke nafte, kao i drugih oblika energije. Cijena nafte ce pasti jos vise.
    2. https://www.lundin-petroleum.com/Doc..._present_e.pdf
    Ovaj projekat je glavni pokazatelj koliko niske cijene nafte ce da nastete Norveskoj ekonomiji. Nalaziste nafte ovdje, je najvece nalaziste u Norveskoj, oko 2-3 milijarde barela nafte. Konstrukcija ce trebati 17k ljudi na 3 godine, i jos 54 covjeka za narednih 50 godina. Ovaj naftovod ce biti 25% ukupne proizvodnje nafte. Da bi ovaj projekat samo 'break-even' potrebno je da se barel prodaje po $70. (https://www.bloomberg.com/news/artic...-chief-says-3-) Takodjer jedna perspektiva za ove 3 mlrd barela nafte nalazista, Amerika godisnje trosi 7mlrd barela nafte.