Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All

• Marchione (Ferrari) poziva Bernija da smisli plan za izlazak iz F1, šta god to značilo... Kuva se tu nešto opasno iza kulisa, Marchione otvara rat protiv Todt-a i Ecclestne-a, dok se Mercedes još uvek odlučuje koju strnu će zauzeti.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122369

Alonso nam je i dalje optimističan u vezi McLarena, nadam se da je optimističan sa pravom...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122367

Grosjean taman što je izašao već bi da se vrati (otprilike su mu u Scuderiji dali so znanja da nije interesantna kao potencijalni vozač posle Kimija):

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122366

Comment

• Loeb pobedio na prvoj etapi, Stagmajster oko 90. mesta.

Comment

• Future vision - the F1 car, 2017 style

As excitement builds around the start of the 2016 season, Formula One engineers and designers already have one eye firmly fixed on 2017, when significant changes to the F1 rule book will dramatically alter the appearance of the cars, making them both wider and faster. The exact regulations may not yet be finalised, but with the help of drawings from technical illustrator Giorgio Piola, we take a look at how next year’s machines could look if recent proposals come to fruition...

The overhead comparison above highlights the key areas of change. Starting from the front, the nose of the car (1) is 20cm longer than in 2016, while the width of the front wing increases from 165cm to 180cm. However, the wing’s new delta shape means the distance between the front tyre and the endplate (2) remains unchanged, as does the endplate size.

The tyres are wider, with tread width up from 24.5 to 30cm at the front (3) and from 32.5 to 40 at the rear (8). This in itself is expected to make cars around three seconds per lap quicker. Meanwhile, the overall width of the car increases from 140cm to 180cm.

Restrictions on floor surface area means that rearward of the front of the cockpit (5) the car cannot be the maximum 180cm wide for its entire length (6), so there must be a cut-out at some point (7). Another proposal prescribes a minimum body width of 160cm at all points, which means the cut-out cannot be more than 10cm deep. Finally, the rear wing (9) is wider - up from 80cm to 95cm - with a bigger overhang.

Looking at the 2016 and ’17 cars front-on, we can see that the rear wing is not only wider, but also lower. The drawing above also highlights the increased width of the tyres (2), the car itself (3), and the front wing (4).

A similar comparison from the rear of the cars again makes clear the lower and wider rear wing (1/2) and the wider rear tyres. It also shows us another change: an increase in the permitted height of the rear diffuser, up from 12.5 to 22cm.

It is not only the height of the rear diffuser that is different. More importantly, the side-on comparison drawing above shows that instead of starting from the rear axle, the diffuser starts 33cm in front of it (6). As well as the nose (1) and front wing (2) changes, this drawing also shows the return of large turning vanes (3) between the front tyres and the sidepods, as well as highlighting the bigger rear wing (5) with its larger overhang, which will help boost ground effect.

Izvor: www.formula1.com

Comment

• Sve je to lepo, ali nadam se da će promeniti nešto oko prednjeg krila, da će ga pojednostaviti ili još bolje suziti na između prednjih točkova. I onda bismo imali bolide a la 2008 i ranije, samo još šire. Što bi bilo jako dobro...

Comment

• Ne sviđa mi se što šire bolide. Jer onda će tek biti sve manje i manje prostora za obilaženje to jest uske staze padaju u vodu.
            Last edited by Dule Krtola; 06-01-16, 20:11.

Comment

• Ima tu mnogo više faktora od same širine vozila. Šire gume imaju više prijanjanja, bolje prenose snagu i sl, tako da bolji bolid i smeliji vozač neće imati problem da prestižu. F1 bolidi su bili i širi nekad, pa trke nisu bile lošije...

Inače:

Has Maldonado crashed today?

Has McLaren-Honda won Yet?

Oplakao sam...

Kako su glasali čitaoci f1fanatic-a o trkama prethodnih godina:

Comment

• Zdravo ljudi

Imam jedno pitanje, da li znate neku agenciju ili nešto slično koja organizuje put na trke F1, konkretno bih išao u Monzu pa me interesuje da li je bolje kupiti karte preko neta i otići u sopstvenoj režiji ili ima nešto organizovano.

Pozdrav
                Aleksandar

Comment

• Ranije je bilo više, mislim da ove godine ni za Hungaroring nisam viđao ponude...

Comment

• Mozda je jos rano za ponude, ali prati internet s vremena na vreme

Послато са GT-I9300 користећи Тапаток 2

Comment

• Hvala puno na odgovoru, čini mi se da ću ja kupiti karte sada

Comment

• Na SK je upravo bila najava prenosa kvalifikacija za 24h Dubaija u četvrtak, znači prenosiće i trku.

Još nešto značajno, na špici su se vrtjeli kadrovi DTM-a, koji je prethodnih godina držala Arena tako da sumnjam da bi SK smio stavljati na taj način kadrove na koje nema prava. Ako su kupili prava na DTM, mislim da su pogriješili, čisto zbog nepopularnosti i čestog poklapanja nedeljnih termina sa F1, aliiii, to je sve ako je uzeo prava, svejedno svaka čast za 24h Dubajia!

Inače, samo neke od zvijerki koje će nastupati u Dubaiju:
                        Merc AMG GT3
                        Merc SLS AMG GT3
                        Audi R8 LMS
                        Renaul RS01
                        458 Italia
                        GT-R

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
                        Last edited by Bastia33; 09-01-16, 18:38.

Comment

• FOM/Ecclestone should pay for F1 to have 'budget' engine - Ferrari

Marchione je počeo redovno da udara po Berniju, nisam siguran da je svestan u šta se upušta...

Comment

• Pročitah jučer na jednom našem forumu, da možda 2017te neće biti brži bolidi. Probao sam naći taj tekst na stranim sajtovima, ali nisam uspio. Inače to misli Njemački novinar, Michael Schmidt.
                            Last edited by Dule Krtola; 13-01-16, 13:00.

Comment

• Što se tiče tog Schmidta, on radi za AMuS, kao i Tobias Grüner, i oni su jedno vrijeme bili jako pouzdan izvor informacija iz samog paddocka, među prvima su, nerijetko i prvi objavljivali razne priče i vijesti, sve je to trajalo do ove jeseni kad su počeli dosta da lažu i pokušavali su da gruaju neke kao informacije koje su njihove insideri skupili sa onih bezbrojnih stastanaka F1 strateške grupe. Baš su propali nakon toga, ja im lično ne vjerujem na bilo kakvu vijest koju pročitam kod njih dok ju ne vidim i na drugim sajtovima. Ali ova je ipak istinita...

http://www.bbc.com/sport/formula1/35283404
                              http://www.motorsport.com/f1/news/an...-gains-667404/

Comment

• Istinita ali ne mora da znači da je tačna...

Comment

Working...
                                X